(φώτο: ιστολόγιο Bill Attride)
Υπήρξε πολλής ενθουσιασμός τις προηγούμενες ημέρες για την πρόσφατη είσοδο του πλανήτη Δία στο ζώδιο του Λέοντα. Υποτίθεται ότι όλα τα πράγματα πρόκειται να πάνε καλύτερα τώρα και η αισιοδοξία μεταξύ των ανθρώπων θα κορυφωθεί! Αλλά πώς μπορεί να γίνει αυτό; Σύμφωνα με την αστρολογική παράδοση ο Δίας ήταν σε πολύ καλύτερη θέση στο προηγούμενο ζώδιο, στον Καρκίνο - μέσα στο οποίο βρίσκεται σε "ΕΞΑΡΣΗ"! Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που ο Δίας άφησε τον Καρκίνο και πέρασε στο ζώδιο του Λέοντα κατά κάποιον τρόπο "υποβιβάστηκε" ενεργειακά, αφού ο Δίας ούτε κυβερνάει το ζώδιο του Λέοντα ούτε βρίσκεται σε "έξαρση" μέσα σε αυτό.
Αναμφισβήτητα ο Δίας δεν βρίσκεται στην πιο προνομιούχο θέση του μέσα στον Λέοντα. Από την άλλη όμως δεν βρίσκεται και στην πιο ακατάλληλη... Βλέπετε, κατά την Ελληνιστική αστρολογία (και τη Μεσαιωνική/Αναγεννησιακή) o Δίας είναι ο νυχτερινός κυβερνήτης της πύρινης τριπλότητας (Κριός, Λέων, Τοξότης). Επομένως, αποκτά μέσα σε αυτό το βασιλικό ζώδιο έναν αριθμό τίτλων και αξιωμάτων. Που σε τελική ανάλυση μπορεί να μην έχουν σχέση με αυτά που διαλαλούν οι περισσότεροι αστρολόγοι τελευταία. Αν το προσέξατε, έγραψα ότι o Δίας είναι ο νυχτερινός κυβερνήτης της πύρινης τριπλότητας. Που σημαίνει ότι μέσα στο ζώδιο του Λέοντα εκδηλώνει τις ιδιότητες του έντονα μεν αλλά με έναν διαφορετικό, "εσωτερικό" θα λέγαμε τρόπο - πάντως όχι τόσο πληθωρικά και εμφανώς όσο θα ανέμεναν κάποιοι. Αυτό άλλωστε επισημαίνει και ο νόμος του Τάο: oι υπερβολικά "Yang" ενέργειες (Δίας - Λέων) αρχίζουν και λειτουργούν από ένα σημείο και έπειτα με έναν "Yin" τρόπο!
Το βασικότερο "εμπόδιο" για να εκδηλωθεί πληθωρικά ο Δίας στον Λέοντα είναι το εξής: γνωρίζουμε ότι η αρχετυπική/ θεμελιώδης ιδιότητα του Δία είναι αυτή του "ανοίγματος", της "επέκτασης". Η ιδιότητα του αυτή όμως δεν είναι ιδιαίτερα συμβατή με το ζώδιο του Λέοντα, το οποίο λειτουργεί γενικά υπέρ της "κεντρικότητας", υπέρ της "κεντροποίησης" των καταστάσεων. Δεν μπορεί λοιπόν να υπάρξει αληθινή επέκταση σε ένα βασικά "κεντρομόλο" ζώδιο σαν τον Λέοντα, που ωθεί τις ενέργειες από την περιφέρεια προς το κέντρο - και όχι από το κέντρο προς την περιφέρεια όπως θα επιθυμούσε ο επεκτατικός πλανήτης Δίας. Η συχνά στενόθωρη, πεισματάρικη και άκαμπτη φύση του Λέοντα κάθε άλλο παρά γόνιμο έδαφος αποτελεί για τον εξυψωτικό και εξελικτικό Δία, που για να ανθίσει χρειάζεται διάλογο, κίνηση, ελευθερία και ανοιχτούς ορίζοντες!
Ο Δίας επιζητά τη "σύνθεση" και την "πολυπλοκότητα" ενώ ο Λέων προτιμά την "αποδόμηση" και την "απλότητα" (ο Δίας συσχετίζει ακατάπαυστα μεμονωμένες ιδέες, συνθέτοντας μέσα από αυτές περίπλοκες και προηγμένες έννοιες - και αυτή η διαδικασία βρίσκεται στη βάση της φιλοσοφίας). Από την άλλη, ο Λέων αφαιρεί τα πιο πολύπλοκα στρώματα προκειμένου να φτάσει στον πυρήνα μιας κατάστασης. Έτσι οι δυο τους εργάζονται σε αντίθετες κατευθύνσεις εδώ. Επίσης, ο Λέων (μαζί με την Παρθένο) είναι το ζώδιο του «εξαγνισμού», θέλει να καθαρίζει τα πράγματα και τις καταστάσεις από κάθε "επίπλαστο" στοιχείο. Είναι όμως επιτακτικό σε αυτό το σημείο να ορίσουμε τι αποτελεί σύμφωνα με τη λιονταρίστικη προοπτική «επίπλαστο» στοιχείο. Γιατί αυτό που μπορεί να φαίνεται επίπλαστο στο ζώδιο του Λέοντα μπορεί να φαίνεται ουσιώδες στον Δία - για να προχωρήσει αυτός σε μια «διασύνδεση» διαφόρων τυχαία κείμενων και φαινομενικά άσχετων ιδεών και να πετύχει την πολυπόθητη για τον ίδιο εννοιολογική διεύρυνση - επέκταση!
Σε "κοσμικό" (πολιτικό) επίπεδο, ο Δίας έχει να κάνει με τους στόχους, τα ιδανικά και τα ιδεώδη μιας κοινωνίας, ενός κράτους κλπ. Με την παρουσία του Δία στο Λέοντα υπάρχει ο φόβος τα κοινωνικά/εθνικά ιδεώδη να κυμανθούν τώρα σε πιο άκαμπτα και απολυταρχικά πλαίσια και να κυριαρχήσουν γενικά ακραίες ιδεολογίες, μισαλλοδοξία κλπ. Και επειδή κατά βάση ο Λέων είναι ένα συντηρητικό στοιχείο (θυμηθείτε ότι στον ζωδιακό βρίσκεται διαμετρικά απέναντι από τον ριζοσπαστικό Υδροχόο) είναι πιθανό να αναπτυχθεί τώρα ένα πνεύμα έντονου συντηρητισμού. Ειδικά το εκπαιδευτικό και το νομικό σύστημα μπορεί να πάρουν μία πιο συντηρητική στροφή τώρα και να αρχίσουν να λειτουργούν κάπως πιο άγονα για το κοινωνικό σύνολο και "μεροληπτικά" υπέρ ορισμένων προνομιούχων κοινωνικά τάξεων. Κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και στην οικονομία - ίσως δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο "τσουνάμι" συντηρητισμού/ μονεταρισμού στο δυτικό κόσμο εμφανίστηκε το 1979 (όταν ο Δίας βρισκόταν και πάλι στον Λέοντα) με την εκλογή της Θάτσερ σαν πρωθυπουργού της Αγγλίας.
Παρά τις σχετικές τυμπανοκρουσίες λοιπόν πολλών αστρολόγων, οι περίοδοι της παρουσίας του Δία στο ζώδιο του Λέοντα δεν υπήρξαν και οι πιο φωτεινές στην ιστορία. Τον Μάρτιο του 2003 είχαμε την εισβολή των Αμερικανο-Βρετανών στο Ιράκ (ποιος μπορεί να ξεχάσει τις υστερικές ιαχές/ κάλεσμα σε πόλεμο των Μπους και Μπλερ;) Τον Ιανουάριο του 1991 είχαμε τον πόλεμο του Περσικού κόλπου, με τους Αμερικάνους να πρωτοστατούν στην απελευθέρωση του Κουβέιτ και στην εισβολή στο Ιράκ. Ενώ τον Ιούνιο του 1967 είχαμε τον "πόλεμο των 6 ημερών" ανάμεσα στο Ισραήλ και στην Αίγυπτο που παραλίγο να οδηγήσει σε διεθνή ανάφλεξη. Όλοι αυτοί οι μεγάλοι πόλεμοι έγιναν σε διαστήματα όπου ο Δίας βρισκόταν στον Λέοντα! Οι δε 2 πόλεμοι στο Ιράκ "νομιμοποιήθηκαν" στη βάση του ότι οι Αμερικάνοι - και οι Δυτικοί γενικότερα - έπρεπε να επιβάλλουν τη δική τους "δημοκρατία" στο Ιράκ και στον υπόλοιπο κόσμο (πόσο "Δίας στον Λέοντα" κάνει αυτό...)!
Σε ένα άλλο επίπεδο, ίσως και να μην είναι τόσο τυχαίο το γεγονός ότι ο ασυνήθιστος και θανατηφόρος καύσωνας που σάρωσε την Ευρώπη το 2003 (λέγεται ότι άφησε πάνω από 70.000 θύματα) έγινε κι αυτός κάτω από την κυριαρχία του Δία στο Λέοντα (που σηματοδοτεί κατά κάποιον τρόπο την υπερβολική εκδήλωση του πύρινου στοιχείου, της "θέρμης").
Σαφώς λοιπόν και εκλύεται πολλή ενέργεια σε παγκόσμιο επίπεδο όταν ο Δίας "διελαύνει" στον Λέοντα. Το θέμα όμως είναι το πώς τη διαχειρίζεται κάποιος όλη αυτή την πληθωρική ενέργεια, γιατί αν τη διοχετεύει σε πολέμους - όπως συνέβη στις περιόδους που ανέφερα παραπάνω - κάθε άλλο παρά δημιουργικά αποτελέσματα πετυχαίνει. Προφανώς είναι προτιμότερο να διοχετευτεί όλο αυτό το "περίσσευμα ενέργειας" σε αθλητικές π.χ. δραστηριότητες (που είναι σύμφωνες με το πνεύμα του Λέοντα), σε αναψυχή και σε "παιχνίδια". Όπως δε έχουν επισημάνει και άλλοι/ες συνάδελφοι, κάτω από την κυριαρχία του Δία στο Λέοντα αναμένεται να σημειωθεί άνθιση στον κινηματογράφο, στη μόδα και στα "θεάματα" γενικά.
Πάντως, με το Δία στο Λέοντα έγιναν και κάποιες ιστορικές προσπάθειες ειρήνευσης και "ενοποίησης" αντιμαχόμενων πλευρών (όπως το Camp David του 1978 ανάμεσα στον Αιγύπτιο πρόεδρο Σαντάτ και τον Ισραηλινό Μπέγκιν, η συμφωνία πυρηνικού αφοπλισμού του 1979 ανάμεσα στον Αμερικάνο πρόεδρο Κάρτερ και στο Ρώσο Μπρέζνιεφ και η ιστορική ενοποίηση δυτικής - ανατολικής Γερμανίας το 1990). Ίσως τελικά το συγκεκριμένο στοιχείο "αποκλιμάκωσης" και "ενοποίησης" να απορρέει από αυτό που ανέφερα πριν σαν "εσωτερικότητα" του Δία στον Λέοντα.
Σε τελική ανάλυση αυτό μπορεί να είναι το καλύτερο δώρο που μπορεί να μας δώσει ο Δίας στο Λέοντα, την ικανότητα να δουλέψουμε εσωτερικά και να βρούμε το αληθινό μας "κέντρο" έτσι ώστε να αρχίσουμε να ακολουθούμε - αγνά και ουσιαστικά - την καρδιά μας!
Θωμάς Γαζής
Υπήρξε πολλής ενθουσιασμός τις προηγούμενες ημέρες για την πρόσφατη είσοδο του πλανήτη Δία στο ζώδιο του Λέοντα. Υποτίθεται ότι όλα τα πράγματα πρόκειται να πάνε καλύτερα τώρα και η αισιοδοξία μεταξύ των ανθρώπων θα κορυφωθεί! Αλλά πώς μπορεί να γίνει αυτό; Σύμφωνα με την αστρολογική παράδοση ο Δίας ήταν σε πολύ καλύτερη θέση στο προηγούμενο ζώδιο, στον Καρκίνο - μέσα στο οποίο βρίσκεται σε "ΕΞΑΡΣΗ"! Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που ο Δίας άφησε τον Καρκίνο και πέρασε στο ζώδιο του Λέοντα κατά κάποιον τρόπο "υποβιβάστηκε" ενεργειακά, αφού ο Δίας ούτε κυβερνάει το ζώδιο του Λέοντα ούτε βρίσκεται σε "έξαρση" μέσα σε αυτό.
Αναμφισβήτητα ο Δίας δεν βρίσκεται στην πιο προνομιούχο θέση του μέσα στον Λέοντα. Από την άλλη όμως δεν βρίσκεται και στην πιο ακατάλληλη... Βλέπετε, κατά την Ελληνιστική αστρολογία (και τη Μεσαιωνική/Αναγεννησιακή) o Δίας είναι ο νυχτερινός κυβερνήτης της πύρινης τριπλότητας (Κριός, Λέων, Τοξότης). Επομένως, αποκτά μέσα σε αυτό το βασιλικό ζώδιο έναν αριθμό τίτλων και αξιωμάτων. Που σε τελική ανάλυση μπορεί να μην έχουν σχέση με αυτά που διαλαλούν οι περισσότεροι αστρολόγοι τελευταία. Αν το προσέξατε, έγραψα ότι o Δίας είναι ο νυχτερινός κυβερνήτης της πύρινης τριπλότητας. Που σημαίνει ότι μέσα στο ζώδιο του Λέοντα εκδηλώνει τις ιδιότητες του έντονα μεν αλλά με έναν διαφορετικό, "εσωτερικό" θα λέγαμε τρόπο - πάντως όχι τόσο πληθωρικά και εμφανώς όσο θα ανέμεναν κάποιοι. Αυτό άλλωστε επισημαίνει και ο νόμος του Τάο: oι υπερβολικά "Yang" ενέργειες (Δίας - Λέων) αρχίζουν και λειτουργούν από ένα σημείο και έπειτα με έναν "Yin" τρόπο!
Το βασικότερο "εμπόδιο" για να εκδηλωθεί πληθωρικά ο Δίας στον Λέοντα είναι το εξής: γνωρίζουμε ότι η αρχετυπική/ θεμελιώδης ιδιότητα του Δία είναι αυτή του "ανοίγματος", της "επέκτασης". Η ιδιότητα του αυτή όμως δεν είναι ιδιαίτερα συμβατή με το ζώδιο του Λέοντα, το οποίο λειτουργεί γενικά υπέρ της "κεντρικότητας", υπέρ της "κεντροποίησης" των καταστάσεων. Δεν μπορεί λοιπόν να υπάρξει αληθινή επέκταση σε ένα βασικά "κεντρομόλο" ζώδιο σαν τον Λέοντα, που ωθεί τις ενέργειες από την περιφέρεια προς το κέντρο - και όχι από το κέντρο προς την περιφέρεια όπως θα επιθυμούσε ο επεκτατικός πλανήτης Δίας. Η συχνά στενόθωρη, πεισματάρικη και άκαμπτη φύση του Λέοντα κάθε άλλο παρά γόνιμο έδαφος αποτελεί για τον εξυψωτικό και εξελικτικό Δία, που για να ανθίσει χρειάζεται διάλογο, κίνηση, ελευθερία και ανοιχτούς ορίζοντες!
Ο Δίας επιζητά τη "σύνθεση" και την "πολυπλοκότητα" ενώ ο Λέων προτιμά την "αποδόμηση" και την "απλότητα" (ο Δίας συσχετίζει ακατάπαυστα μεμονωμένες ιδέες, συνθέτοντας μέσα από αυτές περίπλοκες και προηγμένες έννοιες - και αυτή η διαδικασία βρίσκεται στη βάση της φιλοσοφίας). Από την άλλη, ο Λέων αφαιρεί τα πιο πολύπλοκα στρώματα προκειμένου να φτάσει στον πυρήνα μιας κατάστασης. Έτσι οι δυο τους εργάζονται σε αντίθετες κατευθύνσεις εδώ. Επίσης, ο Λέων (μαζί με την Παρθένο) είναι το ζώδιο του «εξαγνισμού», θέλει να καθαρίζει τα πράγματα και τις καταστάσεις από κάθε "επίπλαστο" στοιχείο. Είναι όμως επιτακτικό σε αυτό το σημείο να ορίσουμε τι αποτελεί σύμφωνα με τη λιονταρίστικη προοπτική «επίπλαστο» στοιχείο. Γιατί αυτό που μπορεί να φαίνεται επίπλαστο στο ζώδιο του Λέοντα μπορεί να φαίνεται ουσιώδες στον Δία - για να προχωρήσει αυτός σε μια «διασύνδεση» διαφόρων τυχαία κείμενων και φαινομενικά άσχετων ιδεών και να πετύχει την πολυπόθητη για τον ίδιο εννοιολογική διεύρυνση - επέκταση!
Σε "κοσμικό" (πολιτικό) επίπεδο, ο Δίας έχει να κάνει με τους στόχους, τα ιδανικά και τα ιδεώδη μιας κοινωνίας, ενός κράτους κλπ. Με την παρουσία του Δία στο Λέοντα υπάρχει ο φόβος τα κοινωνικά/εθνικά ιδεώδη να κυμανθούν τώρα σε πιο άκαμπτα και απολυταρχικά πλαίσια και να κυριαρχήσουν γενικά ακραίες ιδεολογίες, μισαλλοδοξία κλπ. Και επειδή κατά βάση ο Λέων είναι ένα συντηρητικό στοιχείο (θυμηθείτε ότι στον ζωδιακό βρίσκεται διαμετρικά απέναντι από τον ριζοσπαστικό Υδροχόο) είναι πιθανό να αναπτυχθεί τώρα ένα πνεύμα έντονου συντηρητισμού. Ειδικά το εκπαιδευτικό και το νομικό σύστημα μπορεί να πάρουν μία πιο συντηρητική στροφή τώρα και να αρχίσουν να λειτουργούν κάπως πιο άγονα για το κοινωνικό σύνολο και "μεροληπτικά" υπέρ ορισμένων προνομιούχων κοινωνικά τάξεων. Κάτι ανάλογο μπορεί να συμβεί και στην οικονομία - ίσως δεν είναι τυχαίο ότι το πρώτο "τσουνάμι" συντηρητισμού/ μονεταρισμού στο δυτικό κόσμο εμφανίστηκε το 1979 (όταν ο Δίας βρισκόταν και πάλι στον Λέοντα) με την εκλογή της Θάτσερ σαν πρωθυπουργού της Αγγλίας.
Παρά τις σχετικές τυμπανοκρουσίες λοιπόν πολλών αστρολόγων, οι περίοδοι της παρουσίας του Δία στο ζώδιο του Λέοντα δεν υπήρξαν και οι πιο φωτεινές στην ιστορία. Τον Μάρτιο του 2003 είχαμε την εισβολή των Αμερικανο-Βρετανών στο Ιράκ (ποιος μπορεί να ξεχάσει τις υστερικές ιαχές/ κάλεσμα σε πόλεμο των Μπους και Μπλερ;) Τον Ιανουάριο του 1991 είχαμε τον πόλεμο του Περσικού κόλπου, με τους Αμερικάνους να πρωτοστατούν στην απελευθέρωση του Κουβέιτ και στην εισβολή στο Ιράκ. Ενώ τον Ιούνιο του 1967 είχαμε τον "πόλεμο των 6 ημερών" ανάμεσα στο Ισραήλ και στην Αίγυπτο που παραλίγο να οδηγήσει σε διεθνή ανάφλεξη. Όλοι αυτοί οι μεγάλοι πόλεμοι έγιναν σε διαστήματα όπου ο Δίας βρισκόταν στον Λέοντα! Οι δε 2 πόλεμοι στο Ιράκ "νομιμοποιήθηκαν" στη βάση του ότι οι Αμερικάνοι - και οι Δυτικοί γενικότερα - έπρεπε να επιβάλλουν τη δική τους "δημοκρατία" στο Ιράκ και στον υπόλοιπο κόσμο (πόσο "Δίας στον Λέοντα" κάνει αυτό...)!
Σε ένα άλλο επίπεδο, ίσως και να μην είναι τόσο τυχαίο το γεγονός ότι ο ασυνήθιστος και θανατηφόρος καύσωνας που σάρωσε την Ευρώπη το 2003 (λέγεται ότι άφησε πάνω από 70.000 θύματα) έγινε κι αυτός κάτω από την κυριαρχία του Δία στο Λέοντα (που σηματοδοτεί κατά κάποιον τρόπο την υπερβολική εκδήλωση του πύρινου στοιχείου, της "θέρμης").
Σαφώς λοιπόν και εκλύεται πολλή ενέργεια σε παγκόσμιο επίπεδο όταν ο Δίας "διελαύνει" στον Λέοντα. Το θέμα όμως είναι το πώς τη διαχειρίζεται κάποιος όλη αυτή την πληθωρική ενέργεια, γιατί αν τη διοχετεύει σε πολέμους - όπως συνέβη στις περιόδους που ανέφερα παραπάνω - κάθε άλλο παρά δημιουργικά αποτελέσματα πετυχαίνει. Προφανώς είναι προτιμότερο να διοχετευτεί όλο αυτό το "περίσσευμα ενέργειας" σε αθλητικές π.χ. δραστηριότητες (που είναι σύμφωνες με το πνεύμα του Λέοντα), σε αναψυχή και σε "παιχνίδια". Όπως δε έχουν επισημάνει και άλλοι/ες συνάδελφοι, κάτω από την κυριαρχία του Δία στο Λέοντα αναμένεται να σημειωθεί άνθιση στον κινηματογράφο, στη μόδα και στα "θεάματα" γενικά.
Πάντως, με το Δία στο Λέοντα έγιναν και κάποιες ιστορικές προσπάθειες ειρήνευσης και "ενοποίησης" αντιμαχόμενων πλευρών (όπως το Camp David του 1978 ανάμεσα στον Αιγύπτιο πρόεδρο Σαντάτ και τον Ισραηλινό Μπέγκιν, η συμφωνία πυρηνικού αφοπλισμού του 1979 ανάμεσα στον Αμερικάνο πρόεδρο Κάρτερ και στο Ρώσο Μπρέζνιεφ και η ιστορική ενοποίηση δυτικής - ανατολικής Γερμανίας το 1990). Ίσως τελικά το συγκεκριμένο στοιχείο "αποκλιμάκωσης" και "ενοποίησης" να απορρέει από αυτό που ανέφερα πριν σαν "εσωτερικότητα" του Δία στον Λέοντα.
Σε τελική ανάλυση αυτό μπορεί να είναι το καλύτερο δώρο που μπορεί να μας δώσει ο Δίας στο Λέοντα, την ικανότητα να δουλέψουμε εσωτερικά και να βρούμε το αληθινό μας "κέντρο" έτσι ώστε να αρχίσουμε να ακολουθούμε - αγνά και ουσιαστικά - την καρδιά μας!
Θωμάς Γαζής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου